עיצוב אתרים היא אמנות מדהימה שנמצאת בהתפתחות מתמדת ויודעת להעניק תוצאות עוצרות נשימה ומדהימות באמת. עיצוב אתרים הוא לא סוגיה אסתטית, אלא יש פה הרבה מאד נדבכים שיש לקחת בחשבון שמשפיעים על התוצאה הסופית, על חווית הגלישה, על ההנעה לפעולה ועל עוד מגוון של היבטים חיוניים לאתר ולפעילות שלו.
למעשה עיצוב אתרים משפיע על כל ממשקי האתר, החל מהיכולת לקדם את האתר לדוגמה. הסוגיה של קידום האתר בנושא של עיצוב אתרים היא סוגיה משמעותית משום שפלאש לא מקודד מספיק טוב על פי גוגל והדרישות שלו להצליח לבחון ולבדוק את האתר. התוצאה היא שאתר אינטרנט יכול להיות מעוצב באופן מדהים, חדשני, ייחודי ויוצא דופן, אבל הוא לא יוכל להיות מקודם בגוגל, אז ההפסד כולו שלנו. אותה בעיה יש עם אתרים של וויקס שמתקשים להתגבר על מגבלות הקידום, אבל עם וורדפרס למשל אין שום בעיות.
הקוד הפתוח של וורדפרס מאפשר לעסוק במלאכת עיצוב אתרים מבלי להיות מוגבל בין דרישות העיצוב לדרישות הקידום ולהפיק את התוצאה הטובה ביותר עם יד חופשית לחלוטין. הגאונות של עיצוב אתרים היא היכולת להעביר את השפה השיווקית באופן שהוא אינו טקסטואלי. למעשה, עיצוב אתרים זה המקום היחיד שהשפה שלו היא אינה טקסט וזאת ההזדמנות שלכם להתפרע. בעוד שכל היבט אחד של דיגיטל בוחן בעיקר טקסט שמבוסס על המילה הכתובה או לכל היותר על וידאו, עיצוב אתרים הוא מקום שמאפשר חוויה אחרת. שימוש בשפה אחרת.
התאמה של עיצוב אתרים לדרישות הקידום
קידום אתרים בסופו של דבר מכתיב הרבה מאד דברים באיך שהאתר יראה, כי עם כל הכבוד לנראות, ויש הרבה מאד כבוד, מה שחשוב בסופו של דבר זו החשיפה והיא הרבה יותר חשובה מכל דבר אחר. נכון, אסתטיקה וייחוד שמתאפשר להתקבל מהעיצוב הם משמעותיים מאד לתהליכי המיתוג של החברה, אבל מיתוג אמור לתמוך בתהליכי שיווק ומכירה ולא לבוא על חשבונו, ולכן החשבון במקרה הזה הוא פשוט. ככל שדרישות השיווק יסמנו כך, עיצוב אתרים תמיד יתאים את עצמו לקידום, ולא לחזון הויזואלי ולכן מוטב לעשות התאמה מראש בין החזון של הנראות לפרקטיות של השיווק והקידום של האתר.
השימוש בקוד פתוח יאפשר לעשות את ההתאמות כבר בשלבים הראשונים, כאשר חשוב לזכור שלטקסט משקל הכי משמעותי בתהליכי הקידום, וגם הוא מהווה חלק מהעיצוב הסופי, כל שההלימה צריכה להתקיים בין ממשקיו השונים של האתר.