פרסום בפייסבוק בשנת 2021 – המדריך המלא

למה פרסום בפייסבוק הוא כלכך אפקטיבי – במאמר הבא נסביר הכל.

זה לא סוד שפייסבוק היא מערכת הפרסום מהגדולות שיש היום בשוק. עם מיליארדי משתמשים ברחבי העולם, ומיליוני משתמשים רק בארץ – אי אפשר לוותר על אפשרות הפרסום במערכת זו, שכן כמעט לכל אדם בארץ קיים חשבון פייסבוק, ולכן הוא בר טרגוט ויכול להיחשף לכל מסר שיוצא ממערכת פרסום זו.

במדריך הבא נספר לכם באופן כללי על מערכת הפרסום של פייסבוק, ונעבור איתם על הדגשים המרכזיים בבניית הקמפיין הראשון שלכם. כמובן שקצרה היריעה מללמד את כל תורת הפרסום בפייסבוק במאמר אחד, לכן אנו נשתדל לתת לכם את הדגשים העיקריים על מנת שאתם תוכלו להמשיך ולחקור את הנושא ולהגיע לתוצאות שאליהם אתם מייחלים.

כמובן שחשוב לזכור תמיד שאם ברצונכם להתחיל לפרסם בפייסבוק באמצעות קידום ממומן, אנו ממליצים לשכור את שירותיו של איש מקצוע מנוסה בתחום, ובצורה כזו להגיע לתוצאות אפקטיביות יותר. אוקי אמרנו את זה, עכשיו נתחיל 🙂

מהו פרסום בפייסבוק בעצם ?

לרשת החברתית קיימת תשתית פרסומית אשר עובדת בשיטת הPPC (תשלום לפי קליק). מה זה אומר? שכל בעל עסק ראשי להקים חשבון במערכת פרסום זו, לעלות מודעה ולמעשה לשלם לפי החשיפה והקליקים של המשתמשים על המודעה. מצד המשתמשים של פייסבוק עצמם, מודעה זו תופיע באופן ספורדי בפיד החברתי שלהם, כאשר הם נחשפים למודעות שאליהם טורגטו ברמת בניית הקמפיין (נסביר את זה מיד).

השיטה של מערכות פרסום כמו זו של פייסבוק היא בעצם לבחור את קהל היעד על ידי טרגוטו בעזרת פרמטרים ותחומי עניין (בדומה לקידום ממומן בגוגל ומערכות נוספות). למעשה מנהל הקמפיין בוחר ומגדיר את קהל היעד, מעלה מודעה בעזרת אימג' (תמונה) וקרייאטיב (טקסט) ומשחרר את הקמפיין לאוויר כאשר האלגוריתם של פייסבוק יחליט מתי ואיך לחשוף את המודעה לקהל הרלוונטי.

בהנחה שקהל היעד מדויק ונבחר כמו שצריך, ותוכן המודעה נכון ומתאים, סביר וייתכן שהקמפיין ישיג תוצאות טובות וייחשף לקהל יעד רלוונטי.

חשוב להבין – האינטרס של פייסבוק היא שהפרסום בפייסבוק יהיה מדויק וקולע כמה שיותר לרצון המשתמשים שלה, לכן אם הקמפיין לא הוגדר כמו שצריך או לא מוצלח, סביר להניח שהמודעה לא תיחשף מספיק, המחיר לחשיפה וקליק יעלה והקמפיין ייכשל.

איך מגדירים קמפיין ממומן בפייסבוק?

כעת נעבור לפרקטיקה ונראה לכם הלכה למעשה איך תגדירו את הקמפיין הראשון שלכם בפייסבוק. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכבר יש לכם דף עסקי וחשבון מודעות קיים בפייסבוק (בהמשך כמובן נעשה מדריך גם פתיחה של אלה).

ברגע שאתם נכנסים למנהל המודעות של פייסבוק (ADS MANAGER) אתם תיחשפו לממשק הניהול של המערכת, סביר להניח שלא תיראו שום קמפיין פתוח, כמו שמראה התמונה הבאה:

מסך האדס מנג'ר בפייסבוק כשהוא ריק

בשלב הזה אתם מוכנים להקים את הקמפיין הראשון שלכם ולהתחיל פרסום בפייסבוק. למעשה בעזרת המערכת הזו אתם תשלטו ותקבעו את כל הקריטריונים הרלוונטיים לעליית הקמפיין לאוויר.

לתחילת ההקמה יש ללחוץ על הכפתור הירוק "CREATE" שמסומן בתמונה הבאה:

כפתור הקמת קמפיין פייסבוק
לחיצה על כפתור זה תחל את הקמת הקמפיין

לאחר מכן בוחרים את הקמפיין הרצוי מבין כל סוגי הקמפיינים הרלוונטיים לפרסום בפייסבוק. למידע על כל סוגי הקמפיינים והתפקיד הספציפי של כל הקמפיין תוכלו להכנס ללינק הבא.

כאן לצורך הדוגמא נלך על קמפיין מסוג "תנועה לאתר" שבעצם מטרתו היא לחיצה על המודעה והבאת טראפיק לעמוד היעד הרלוונטי.

בחירת קמפיין פייסבוק
בחירה בקמפיין הרלוונטי ולחיצת המשך

בשלב הבא נכנס לטרגוט "קבוצת המודעות". ברמה הזו אנחנ מגדירים את קהל היעד במספר פרטמטרים שפייסבוק נותנת לרשותנו: טרגוט גיאורגפי (מדינה, עיר, רדיוס וכו'), טרגוט דמוגרפי (גיל, מגדר, שפה, רמת השכלה, הורים וכו') וטרגוט על פי תחומי עניין רלוונטיים (תחביבים, מותגים, דפוסי התנהגות וכו').

למעשה על פי הגדרת תחומי עניין אלה אנחנו יוצרים לעצמנו את גודל הקהל הרלוונטי שאליו נפיץ את הפרסום. תוכלו לראות את המסך המדובר בתמונה הבאה

הגדרת קהל היעד וקבוצת המודעות

השלב השלישי והאחרון בהקמת הקמפיין הוא הגדרת רמת המודעה. לאחר שבחרנו בקפידה את קהל היעד שלנו ויש לנו קבוצת מודעות רלוונטית, אנחנו עוברים הלאה ובעצם בוחרים את תוכן המודעה שאליה הגולש ייחשף.

כמובן שבמקרה הזה רצוי להקים מספר מודעות (ואפילו מספר קבוצות מודעות) על מנת לעשות A/B טסטינג ולבדוק איזו מודעה עובדת טוב יותר. מכיוון שאנחנו לא עוסקים כאן באסטרטגייה אלא במדריך טכני אני בשלב הזה לא אעמיק בנושא זה.

למעשה המערכת מציגה לנו כאן אפשרות לעלות תמונה, מספר תמונות, או סרטון ולמלא את המודעה בתוכן רלוונטי: כותרת המודעה, גוף המודעה וכו'.

ישנה אפשרות לבחור תמונות ותכנים בהתאם לסוג המכשיר והפיד שאליהם הקמפיין מיועד. בסופו של דבר כאשר בחרתם את התוכן הכולל תמונה וטקסט, בדקתם שהוא כמו שצריך וללא טעויות, תוכלו ללחוץ על לחצן הPUBLISH ובעצם לשחרר את הקמפיין לאוויר.

בשלב זה המערכת של פייסבוק תבחן את המודעה ולאחר זמן מה תאשר אותה והקמפיין ייצא לדרך.

הגדרת המודעה ושחרור הקמפיין לאוויר

בואו נסכם

במדריך הזה הדגמנו לכם באופן בסיסי מהי מערכת פרסום בפייסבוק, ואיך מקימים קמפיין ממומן במערכת הפרסום הזו.

בהנחה שעשיתם את כל הדברים כמו שצריך ובמקצועיות, סביר להניח שהקמפיין שהקמתם יישא פרי ויניב לכם רווחים, לידים או מכירות.