הסודות של אנשי השיווק בתהליך ניהול מדיה חברתית מנצח
ניהול מדיה חברתית היא אמנות של מחויבות. יותר מכל דבר אחר, ההצלחה של ניהול מדיה חברתית היא עניין של התמדה, בעצם כמו בכל בניית נכס דיגיטלי אחר. כמובן שבשונה מפעולות של קידום אתרים אורגני או קידום ממומן בגוגל, ניהול מדיה חברתית דורשת התמדה מסוג אחר, אבל גם פה עיקר העניין הוא תוכן.
אף על פי שהמשוב המידי המרכזי נובע כתוצאה מקידום ממומן במדיה החברתית, הבסיס שעליו הפעילות הממומנות יכולה להיות ממונפת הוא בסיס של קהילה פעילה שמנוהלת לרספונסיביות ומוכוונת פעולה. פרושו של דבר הוא שהצלחה של ניהול מדיה חברתית מבוסס על פי רוב על קיומו של עמוד עסקי פעיל שמתקיים בהתמדה ומתופעל בצורה נכונה. שהנאות שלו מדברת את השפה של המותג וכמות הפוסטים שעולה בו היא מדויקת, בריווח שהוא לא גדול מדי וגם לא צפוף מדי.
בתוך העמוס העסקי או מחוצה לו מוטב שתהיה קיימת גם קהילה ממשית עם דיונים והפעלות שמערבות את הגולשים ומייצרות בקרבם הזדהות ומעורבות משמעותית בפעילות, בשירות וברכישת מוצרי החברה. ניהול מדיה חברתית צריך להיות מתגמל לגולשים שכוחם ברשת עצום ומכריע.
עשי ואל תעשי במסגרת ניהול מדיה חברתית
במדיה החברתית, יותר מבכל מקום אחר, הכח נמצא אצל הגולשות. נקודה. למעשה, מבלי לפעול כאן למען אפליה מתקנת בשימוש שפה מגדרית, לנשים אכן יש כח חזק יותר מלגברים ולו בגלל שהן פעילות יותר ואקטיביסטיות יותר ברשת, אשר מעמידה להן פחות מחסומים לפעילות. הכח הזה הוא משמעותי ויש בידו להרים ולמוטט מותגים כלאחר יד. זה אומר שיש ליטול אחריות שבעתיים ולהיות ערים ומודעים היטב לכל פעילות, פוסט וכל שחרור תקשורתי באשר הוא. חשוב לזכור שגם פעילות שנעשית מחוץ לרשת מגיעה מהר מאד לרשת ומופצת בעיקר בזכות הרשת החברתית ולכן זכוכית המגדלת שתחתיה נמדדת פעילות החברה היא תמיד כפולה.
לצד שינוי מאזן הכוחות לחברה יש יתרון ברשת החברתית שהזיכרון שלה קצר והרוח סלחנית. ניהול מדיה חברתית מקצועי יכול למנף את המאפיינים של הרשת לטובת פעילויות של שיקום מותג, ניהול מוניטין חיובי והתמודדות עם משברים באופן כללי בצורה הרבה יותר איכותית, יעילה, ממוקדת ומהירה מאשר בכל זירה אחרת, והאפקט יהיה אפקט פמליה. כלומר, מה שמשוקם ברשת מופץ גם אל מחוצה לה ומייצר אפקט מחלים ומשקם גם במרחבים שמסביב. זה מחזיר את העוצמה למשווק.