התוכן כאן להישאר, זאת בעצם הבשורה הכי משמעותית שיש לשנה החולפת ולהיסטוריה של קידום אתרים באופן כללי לנו בעלי העסקים והמשווקים.
קידום אתרים היא הפעולה המרכזית שאנחנו עושים על מנת להפוך אתר אינטרנט לנכס מניב. כל עמוד שאתם מעלים לווב הוא בגדר נכס, גם התוכן שלכם ברשתות החברתיות, אף על פי שהזכויות שלכם נמצאות בשליטת הרשת החברתית. זה מקום שכדאי להעמיק בו ולקחת אותו בחשבון כשאנחנו מתכננים חלוקת משאבים, בעיקר לאור הנכסיות הרבה שיש לתוכן.
תוכן לקידום אתרים- לא מה שחשבתם
כולם מבינים שהרכיב המרכזי של קידום אתרים הוא התוכן, ככה זה היה וככה זה יישאר. התוכן צריך להיות מותאם לנושא, מותאם לגולש, קריא, איכותי ובעל ערך מוסף. הוא צריך להיות בעל נראות אסתטית מסוימת עם חלוקה לפסקאות קצרות וכותרות משנה, תוך שימוש במילות המפתח שהוגדרו ופיזור טבעי שלהם. זה עוד לפני שהתייחסנו למאפיינים השיווקיים והמיתוגים של הטקסט.
בעוד שבעבר היה מקובל להאמין שתוכן שמיועד למטרות קידום אתרים יכול להיות תוכן זבל, היום כבר ברור לכולם שזה לא המצב. לאחר עונשים, קנסות ומחירים רבים שעלה כל העסק של תוכן זבל אנשים הבינו שזה פשוט לא משתלם להשקיע בפתרון הזול הזה ושבסופו של דבר הוא עולה הרבה יותר ביוקר.
מילת המפתח היא תוכן איכותי, גם באתר וגם כאשר הוא מיועד למטרות קידום אתרים. נכון, הוא לא חייב להיות פרמיום כאשר הוא משמש למטרות קידום אתרים, אבל זבל הוא בטח לא יכול להיות. הוא חייב להיות קריא, להעניק ערך מוסף אמתי לגולש ולהיות אסתטי כי בסופו של דבר הוא נגיש גם לגולשים ולא רק לרובוטים.
החלפת קישורים- תוכן ועוד קצת
למעשה אם תזינו את האתר שלכם רק בתוכן והרבה מאד ממנו זה יעשה את העבודה ויעשה חלק ניכר של קידום אתרים בלי שתצטרכו לעשות מעבר לכך שום דבר. יחד עם זאת, תוספת קטנה של עוד כמה דברים נוספים תעשה לכם הבדל גדול מבחינת התמורה לפעילות שלכם, כך למשל קישורים. בנוסף לתוכן שקיים באתר שלכם, מה שישפר מאד את מצב האתר הוא תוכן מחוץ לאתר שמקשר אל האתר שלכם וככל שיהיו יותר עמודי תוכן שיש בהם קישור שמוביל אל האתר שלכם כך הרלוונטיות של האתר שלכם תעלה בהתאמה. כלומר הדירוג של האתר יעלה והוא יופיע במיקומים טובים יותר.