עיצוב לוגו- אותו סמן מסחרי של כל חברה או מותג הוא למעשה השם של המותג, הכותרת שלו, הסמל שבאמצעותו נזהה את המותג שלנו ונחוש מיד תחושת השתייכות שתקנה לנו תחושה של ביטחון ותפיח בנו תחושות אושר אמתיות. דוגמה נהדרת לעוצמה של מותג אפשר לראות במקרה של מקדונלדס, הסמל של הבית. זה בדיוק זה. עיצוב מותג ה M של המקדונלדס, בדיוק כמו עיצוב מותג של נייקי בצורת הסמל ווי הצליחו לשמור על עקרונות בסיסיים שאפשרו להם לכבוש את העולם. לדורות. איך עושים את זה? הגאונות שבפשטות.
אנחנו חיים בעידן מודרני, פלסטיקי, שאוהב הכל גדול ונוצץ, עולם עם נטייה נרקיסיסטית שמחפש את הגרנדיוזיות כדי להפיח משמעות, אבל יש אמת שתמיד עובדת. אמת חזקה, פשוטה ויציבה שמתעלה תמיד על כל הקליפות שמחברות אל האין, זאת שנוגעת באמת הפשוטה, מתחברת אל הרגש ומעבירה את המסר בקלות, בפשטות ובדיוק. זה מה שעשו נייקי בדיוק.
השמירה על קו נקי לא נכונה רק לנושא של עיצוב לוגו, אלא לכל עולם השיווק באשר הוא ובטח שבכל אשר נוגע לשיווק בדיגיטל. הזירה האינטרנטית חשפה אותנו למרחב עשיר מאד בגירויים. בשונה מהמרחב הפיזי שמרווח מאד, והגירויים בו מתפרסים על פני הנוף כולו, במסך, כל עולמינו מצטמצם לגודל המסך ובמקרה כזה ריבוי הגירויים יוצר עומס בלתי נסבל על המערכת, על כן דווקא במרחב הדיגיטלי, השמירה על הפשטות היו חיונית יותר מתמיד.
דברים שחשוב לדעת על עיצוב לוגו
עיצוב לוגו הוא חלק בלתי נפרד מתהליך של בניית מותג ועל מנת לקבל תוצאה שלמה ומוגמרת חשוב מאד לנהל את התהליכים הללו יחד. כלומר לבצע עיצוב לוגו במקביל לבניית השפה השיווקית או לכל הפחות אחריו, אבל בטח שלא בתחילת הדרך. עיצוב לוגו זה כמו לתת שם לתינוק, זה נכון שאנחנו או לפחות רובינו מפנטזים על השם של התינוק שלנו הרבה לפני שהבאנו אותו לעולם, ובכל זאת, כשהתינוק מגיח הוא מגיע עם אופי ואישיות מובחנים, אותם ניתן לזהות מיד בהתחלה ולפעמים אפילו עוד בבטן. לא תמיד השם שפנטזנו עליו מתיישב בדיוק עם האישיות של הרך הנולד ובאותה המידה גם עיצוב לוגו. קודם אנחנו צריכים להאניש את המותג, להכיר באישיות שלו ולאפיין אותה ורק לאחר מכן להחליט על השם שלו, כלומר על הלוגו שילווה אותו וייצג את המותג שלנו באמצעות עיצוב לוגו מדויק.