דפי נחיתה הם למעשה מיניסייטים, כלומר אתרי אינטרנט קטנים שבנויים מעמוד אחד. בעוד שבעבר דפי נחיתה היו באמת ברמה של אתר קטן וכללו כמה עמודים בודדים, כיום דפי נחיתה מבוססים על עמוד אחד ארוך שבתוכו יצקו את כל התוכן והפיצ'רים של הקמפיין בסדר מתחלף עם חזרתיות מסוימת לעיתים, מתוך הסקת מסקנות של הרבה מאד פעילויות שהובילו להבנה שזה הפורמט האפקטיבי ביותר. יחד עם זאת כמובן שיש לזכור שכל פעילות עומדת בפני עצמה ומה שעובד למותג אחד לא בהכרח יעבוד למותג אחר, ולכן חשוב מאד לאפיין דפי נחיתה בהתאמה לקמפיין הספציפי ולהימנע משבלוניות בכל מחיר, מה שעלול להסתכם בהוצאות משמעותיות בהמשך לצורך תיקונים וההתאמות הנחוצות.
דפי נחיתה ממלאים שתי פונקציות מרכזיות. האחת היא כשמם כן הם, דפי נחיתה עבור קמפיינים שהקלקה עליהם תנחית את הגולש לעמוד שבו ימסרו לו הפרטים שאותם הוא רצה לקבל אודות הקמפיין ויניעו אותו לפעולה כלשהי, בין אם להשאיר פרטים, לבצע רכישה או כל פעולה אחרת.
הפונקציה השנייה אותם ממלאים דפי נחיתה היא להוות אתרי לוויין לאתר האם ובכך לתמוך בקידום האורגני שלה. אחד מהקריטריונים המרכזיים של קידום אתרים הוא כמות הקישורים שמובילים אל האתר מעמודים שנמצאים מחוץ לאתר. אחת הפעילויות המרכזיות של מקדמי אתרים היא לייצר, אם כן, מערכות יחסים עם בעלי אתרים אחרים ולקיים איתם מערכת שותפות שבמסגרתה הם מאפשרים לפרסם קישורים בתוך האתרים שלהם שיובילו את האתר המדובר. הקמה של דפי נחיתה היא טקטיקה של קידום שמאפשרת להקים למעשה עמודים ברשת, במקום לייצר מערכות יחסים עם אתרים קיימים, ולייצא קישורים מאתרים אלו. כאשר מדובר על מקדם אתרים שמקדם הרבה אתרים, אתרי הלווין משרתים אותה ומשתלמים עבורו לטיפוח.
כאשר מקימים קמפיין ולטובתו מפתחים עמודי נחיתה, גם אם היעוד המקורי של דפי נחיתה אלו היה להוביל את הגולש מקמפיין ספציפי. עם תום הקמפיין ייעוד העמודים הללו יכול להשתנות לייעוד של אתרי לוויין ייעודיים לאתר האם בלבד. באופן כזה ניתן להמשיך להזין את האתר הלוויני, שהיה בעברו עמוד נחיתה, לאפשר לגוגל להמשיך לאנדקס אותו ולאפשר לו להפוך בהמשך לנכס מניב כשלעצמו. אין ספק שמדובר בטכניקה נהדרת של קידום אתרים ושל העשרת הפעילות השיווקית כולה, אבל את הפעילות הזאת חשוב מאד לעשות באמצעות סוכנות שמתמחה בפעילות מסוג זה על מנת להפיק ממנה את המקסימום.