מתווכים, קבלנים, מעצבי פנים או אדריכלים? אין לנו ספק שחלק קריטי ובלתי נפרד מהעבודה השוטפת שלכם הוא הצורך להראות לקהל הלקוחות והשותפים שלכם איך נראים מבנים קיימים או איך עתידים להיראות מבנים או חללים לאחר עבודה מסוימת. יש מקרים בהם נוכל להראות את הדברים האלו בלייב, אך ברוב המכריע של המצבים אין אפשרות כזו, בין אם בשל ריחוק של הצד השני וחוסר יכולת להגיע עד אלינו, ובין אם בגלל שהחלל או המבנה המיועד עדיין לא קיימים ואלו עדיין רק בגדר תוכניות על הנייר. מה עושים במקרים הללו? ובכן – אין ספק שהחידוש הטכנולוגי של הדמיות אדריכליות הוא הפתרון המושלם. אנו רוצים להסביר בדיוק במה מדובר ולתת כמה טיפים איך לדאוג שתיהנו מהדמיות אדריכליות שישרתו אתכם בצורה טובה.

קודם כול – מי מבצע הדמיות אדריכליות באופן מקצועי?

אז כמובן שאין חוק האוסר על יצירה ומכירה של הדמיות אדריכליות ולמעשה כל אחד יכול להוריד תוכנה ליצירת הדמיות כאלו במחשב ולנסות ליצור אותן בעצמו. הדבר הזה הוא טוב ולא טוב בו זמנית. למה? בעיקר כי יש מומחים שיכולים לבצע הדמיות אדריכליות מקצועיות עבורכם ברמה גבוהה ללא פשרות וכי במקביל ניתן למצוא גם חובבנים שיעידו על עבודה מקצועית, יגבו הרבה מאד כסף ובסופו של יום ישאירו אתכם עם מוצר בינוני בלבד. אם אתם שואלים אותנו, כדי ללכת על בטוח מומלץ לעשות את זה עם חברות מקצועיות וגדולות שמציעות שירותים כאלו זה שנים ארוכות, ולא עם פרילנסרים שאתם לא ממש בטוחים בטיב העבודה שיבצעו. החברות הגדולות במשק, כמו חברת Web3D, נשענות על ניסיון של שנים ארוכות, מעסיקות את מיטב המעצבים הגרפים ומומחי הדמיה ואפילו יודעות להציע פתרונות מתקדמים כמו סרטוני מציאות מדומה או מציאות רבודה.

הדמיה אדריכלית – איך זה עובד?

הדמיה אדריכלית היא מוצר מעניין ומורכב. הדמיה בנויה לרוב ממקבץ של תמונות סטילס וסרטי תלת ממד המציגים יחד שטחים וחללים באופן ריאליסטי ומשולבים עם הדמיה של אותם הדברים שלא קיימים כרגע בשטח, אלא עתידים להיבנות. בהרבה מקרים מוסיפים יוצרים מקצועיים גם צילומי על שנעשו דרך מצלמה על רחפן. הדמיה אדריכלית היא לרוב הדמיית מאקרו הכוללת מבטים או תנועות מצלמה מהחלק החיצוני תוך המחשת מראה המבנה בסביבת הנוף העירוני שבו הוא נמצא.

מה המטרה של הדמיה אדריכלית?

במרבית המקרים המטרה של הדמיה אדריכלית היא לרתום קבלנים, קבוצות משקיעים, רשויות מקומיות, לקוחות או בעלי עניין אחרים לפרויקט, ולמעשה לספק פתרון וירטואלי לכל מבנה עתידי. כמובן שמדובר על פרויקט עתידי ובשלב הראשון למתעניינים אין שום דרך ממשית לדעת איך אמור להיראות. הדמיה אדריכלית פותרת את הבעיה הזו בדיוק ומאפשרת לקבל תמונה ברורה על הפרויקט עוד בטרם הונחה לבנה אחת בשטח.

כמה זמן לוקח להפיק הדמיה אדריכלית מקצועית?  

התשובה לשאלה תלויה כמובן בהיקף הפרויקט. כשמדובר בפרויקטים קטנים ופשוטים יותר ניתן להפיק הדמיה אדריכלית בתוך ימים ספורים בלבד. כשמדובר מנגד בהדמיות אדריכליות מורכבות ומבנים גדולים זה משהו שיכול לקחת גם מספר שבועות.

בשורה התחתונה

אם גם אתם עוסקים בתחום הבנייה באופן כזה או אחר וצריכים להציג פרויקטים עתידיים על הנייר, הדמיה אדריכלית היא אחד הכלים החשובים והיעילים ביותר שעומדים לרשותכם. נסיים בתזכורת חשובה – מומלץ לעשות את זה אך ורק עם החברות המנוסות והמובילות בתחום. בהצלחה!

כתיבת תגובה