רק לפני כמה שנים ספורות, צפו משקיעים רבים את קריסתה של אירופה. עם התפוצצות בועת המשכנתאות והמשבר שפשה בבנקים בכל רחבי המערב, הכריזו מדינות רבות על גירעון עצום. תחום הנדל"ן ספג ללא ספק את המכה הקשה ביותר. עם זאת, לצד נתונים אלו, חזינו לאורך השנים בעלייה מתמדת במחירי הנכסים כאשר משקיעים החלו לנהור לשווקים אירופים – מליסבון וברלין במערב ועד לוורשה וזאגרב שבמזרחה. הערים שהפגינו צמיחה, הפכו למעוז השקעות בינלאומי. אלו חדשות טובות למשקיעים.

מדוע אירופה כה אטרקטיבית כעת?

כשעליית המחירים מורגשת בכל העולם והאינפלציה משתוללת כיום, ניחן שוק ההון בתנודתיות עצומה. משקיעים רבים מחפשים אחר דרכים חדשות לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולמתן סיכונים. אירופה הופכת כיום ליעד המרכזי עבור משימה זו. נכסים בעלויות נמוכות המנוהלים בשוק בו הביקוש לשכירות רק הולך ועולה, מציעים הזדמנות לרווחים נאים.

אין ספק שלא הכול ורוד בתחום השקעות הנדל"ן. מדובר באפיק השקעה מאתגר ושדורש מחירי כניסה גבוהים יחסית. על אף האתגרים הללו, נראה שההזדמנויות מתעלות על הסיכונים ואם נבחן את צעדינו היטב, נוכל ליהנות מלא מעט יתרונות. אמנם מדובר באפיק השקעה יקר, אבל הנדל"ן מציע יתרון משמעותי – תשואה קבועה ויציבה ובמזומן. מדובר במספרים שאנו לא רגילים להכיר מעסקאות נדל"ן. באירופה ניתן כיום ליהנות מתשואה של 8% ומעלה, מספרים אסטרונומיים לעומת אלו שנוכל להפיק מנכסים בישראל.

אז היכן כדאי להשקיע?

משקיעים רבים מחפשים אחר נכסים במדינות אירופיות הניחנות באי יציבות, מתוך אמונה ששם ימצאו את הנכסים הזולים ביותר. במובן מסוים, זה נכון, אך שווקים אלו מפגינים גם לא מעט אי וודאות. לכן, כיום משקיעים מנוסים ונבונים בוחרים דווקא בכלכלות האירופיות שנראה שכבר מתאוששות מהמשבר. בריטניה, צרפת וגרמניה, למשל, היוו כ-70% מעסקאות הנדל"ן על ידי משקיעים זרים בשנים האחרונות.

השקעות בצרפת

בצרפת, פריז ממשיכה למשוך השקעות חזקות ומציעה תשואות שכירות יציבות וגבוהות יחסית. עם אולימפיאדת פריז 2024 והגראנד פרי באופק, העיניים נשואות לכיוון צרפת יותר מתמיד. התנופה האדירה בצמיחה הכלכלית בדרום המדינה ויצירת מקומות עבודה חדשים מגבירות אף הן את הביקוש לנכסים להשכרה.

השקעות בבריטניה

בריטניה התמודדה עד כה עם אי הוודאות של הברקזיט. הביקוש לדיור בלונדון הולך וגובר ומיזמי תחבורה חדשים ונרחבים גורמים להגדלת ההשקעות בלונדון, בירמינגהם ואסקס.

נדל"ן בגרמניה

אנשים רבים מחשיבים את גרמניה כאחת המדינות הטובות ביותר להשקעות נדל"ן. למעשה, ערים גדולות כמו ברלין, המבורג, פרנקפורט ומינכן הן מהמובילות בנכסים אטרקטיביים להשקעה. מדובר באחת מהמדינות שניהלו את משבר הדיור בצורה המושכלת ביותר וכעת מחירי הנכסים נמצאים בעלייה יציבה. רכישת נכס כעת תאפשר ליהנות מתשואות גבוהות משכירות ומצפי לעלייה בערך הנכס ככל שהשנים יחלפו.

חברת Inspiration מעמידה צוות מומחי נדל"ן להשקעה בגרמניה המביאים עמם ניסיון רב שנים. עם היכרות מעמיקה בשוק הגרמני וידע מקצועי רחב היקף, המומחים ילוו אותך מערך של אנשי מקצוע ללא דופי לכל אורך הדרך ויסייעו לך לקבל החלטות מושכלות עבור ההשקעה המשתלמת שלך.

הליווי המקצועי הנכון עושה את כל ההבדל

על אף כל היתרונות בהשקעות בנכסי נדל"ן במערב אירופה, האתגרים הם רבים. מעבר למחסום השפה והתרבות, ישנם שיקולי חקיקה ורגולציה רבים שיהיה עלינו לקחת בחשבון בדרך לבחירת הנכס המתאים

קרדיט תמונה FREEPIK

כתיבת תגובה